העולם מסביבנו מתפתח ואי אפשר
שמערכת החינוך תישאר מאחור!! העולם הטכנולוגי שאנו חיים בו מאופיין בשינויים
שמתרחשים כל הזמן ובמהירות, בכל תחומי החיים. על מנת להבטיח כי בוגרי מערכת החינוך
יהיו ערוכים לשינויים אלה ויצליחו להשתלב, באופן מיטבי, בחברה עתירת הידע, יש צורך
לוודא כי מערכת החינוך מספקת את הכלים המתאימים לכך. לצורך זה מערכת החינוך התחילה
בשנים האחרונות בתוכנית התקשוב הלאומית "התאמת מערכת החינוך למאה ה-21"
שמטרתה לשלב טכנולוגיות בבתי הספר כמו מחשבים, ומנסה ליצור סביבה מתוקשבת בכיתות,
אם זה דרך מקרן, מחשב לכל מורה או תלמיד ועוד. אבל האופן המואץ בו מתרחשים
השינויים בחיינו, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית, מביא למציאות בה כלי שהיה טוב ושמיש
בשנת לימודים אחת, אינו רלוונטי כלל או פחות רלוונטי בשנה שאחריה – אינו תומך
בתוכנות ואפליקציות המתעדכנות ומתחדשות, בעידן הטאבלטים והאייפונים המחשב נהיה כבר
טכנולוגיה מיושנת. ולכן היום כתוצאה מההתקדמות, המערכת נוטה להחליף את הספרים והמחברות
בכלי חדש, הטאבלט.
הטאבלט
או מחשב לוח: הוא מחשב נייד בעיצוב משטח אחד. צג
המגע שלו
מאפשר לעשות שימוש במחשב בעזרת סטילוס, או במגע אצבע, כתחליף לעכבר ומקלדת.
המשתמש יכול להזין טקסט למחשב בעזרת זיהוי
כתב יד או
בעזרת מקלדת
וירטואלית המוצגת
על הצג. ניתן גם לחבר למחשב מקלדת חיצונית.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91_%D7%9C%D7%95%D7%97
הטאבלטים
שיקבלו המורים והתלמידים יכילו מחברות, ספרי לימוד, מצגות, סרטונים ומאגרי מידע
המתאימים למקצוע. הם יסונכרנו עם מערכת השעות, כך שלכל תלמיד יהיה למעשה בטאבלט את
כל המידע לו הוא זקוק ללמידה. צוותי בתיה"ס יעסקו בהוראה תוך פיתוח סגנונות
חשיבה, עידוד היצירתיות ועבודה שיתופית, כחלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה ומתוך קישור
לעולמם התרבותי של הלומדים. המורים יעברו השתלמות ראשונית במהלך השנה.
לשילוב
הטאבלט בבתי הספר יש יתרונות ויש חסרונות.
יתרונות:
1. נוח לעבודה במגוון תנוחות.
2. חוסך במקום, לא כבד וזול.
3. מעודד יצירתיות ועבודה שיתופית.
4. נו-ח לאנשים בעלי מגבלות.
wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91_%D7%9C%D7%95%D7%97
5. התלמידים החלשים יותר בכל כיתה שיקבלו את הטאבלטים ישפרו את המצב החברתי
שלהם בביה"ס ורמת המוטיבציה שלהם ללימודים תעלה.
צוקר וקורצוול (2012).
6. מאפשר הוראה פעילה, מאפשר לתלמיד לצאת
(לא במובן הפיזי) מחוץ לגבולות הכיתה, בכך שהוא מאפשר הרחבת הידע והסקרנות עבור
התלמיד.
חסרונות:
1.
קשה
לנתק את התלמידים מגלישה בטאבלטים. אבל , כבר עובדים על פתרון טכנולוגי שיאפשר
למורה לנתק את הטאבלטים מהאינטרנט בכל רגע נתון ואז תחוזר השליטה המלאה למורה.
צוקר וקורצוול (2012).
לסכום,
דרוש שינוי במערכת החינוך, חינוך שבכללותו הטמעת הטכנולוגיה המשמשת כאמצעי עזר
יוצא מן הכלל, להשגת מטרתו – הכשרת בוגרים יעילים ומועילים לחברה במאה ה 21.
מה
דעתכם אתם, האם כדאי לשלב טאבלטים בחינוך?
מקורות:
1. צוקר,ד' ו קורצוול, א'(2012). לימוד באמצעות
טאבלט-מסקנות ראשונות בישראל. (אוחזר ב 28 מארץ 2012). נדלה מ:
http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=4796
· 2. אתר ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91_%D7%9C%D7%95%D7%97