פעם לשתף היה פירושו לחלוק עם החברים שלנו את
החוויות והמחשבות שלנו, הדרך היתה לדבר איתם בזמן שהם נמצאים אתנו. היום ועם כניסת
הטכנולוגיה, כבר יש לשיתוף ולשיתופיות פנים אחרות, הפייסבוק, הטוויטר, פליקר ועוד
רשתות אחרות הפכו את השיתוף למהיר יותר, גלובלי יותר, אך במהותו נשאר אותו דבר.
השיתוף גם כן בעידן הזה יש לו גוונים שונים,
האנשים ברשת משתפים הכל, אם זה שיתוף של תמונות, סרטונים, אירועים והכי חשוב שיתוף
בידע שלהם.
כשחשבתי על נושא זה עלו במחשבתי כל מיני שאלות
כמו:
למה צריך שיתוף? מהי התועלת של השיתוף? האם אנו
משתפים יותר מדי? מהו הגבול בין שיתוף לפרטיות?
יכול להיות שאנו משתפים כי האדם בטבעו הוא יצור
חברתי, שלא אוהב להיות לבד והוא תמיד רוצה לחיות בחברה, אבל לדעתי בעידן הזה אנו
משתפים יותר מדי והגבול בין השיתוף לפרטיות מטושטש.
כאשר אנו משתפים במידע אני מבינה שיש תועלת בזה
גם למשתף וגם למשותף, אשר המשתף מרוויח מיתוג עצמי והמשותף מרוויח את המידע שאותו
הוא יכול להשתמש בו לצורכו.
אבל כאשר האדם למשל משתף סרטון או תמונה פרטית,
מהו מרוויח מזה? שכולם יראו? מה עם
הפרטיות?
שאלה אחרת: איך השיתופיות מתחברת עם החינוך?
השיתופיות לדעתי היא חלק בלתי נפרד מעבודת
המורה, ואני לא פעם שיתפתי את המורות שמלמדות איתי באותה שכבת גיל בכלי כלשהו, (דווקא
בשנה האחרונה כי הכרתי הרבה כלים חדשים בזכות לימודי לתואר), דף עבודה, תכנון
שיעור ועוד. למרות זאת, אני פוגשת מורים ומורות שיש להם הסתייגות משיתוף, כי יש
להם את התחושה שדרך שיתוף הם יאבדו את " זכויות היוצרים" על העבודה
שלהם.
מבחינתי, אני נותנת המון חשיבות ללמידת עמיתים
לא רק בין מורים אלא גם בין התלמידים. לתת להם את ההזדמנות לשתף דרך עבודה בקבוצות.
כי שיתוף בעיני הוא הדרך הטובה ביותר ללמידה וגיבוש רעיונות חדשים.
הסרטון הבא מדבר על למה צריך לשתף בחינוך.....
האם אנחנו משתפים יותר מדי ברשת? התשובה היא כן.......... תסתכלו ...
מקורות:
1. סלנט, ע' (2013). למה לי לשתף. אוחזר בתאריך 25.12.2013 , נדלה מ:
http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=9557
2. הבלוג של סמדר אילוטוביץ.
מקורות:
1. סלנט, ע' (2013). למה לי לשתף. אוחזר בתאריך 25.12.2013 , נדלה מ:
http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=9557
2. הבלוג של סמדר אילוטוביץ.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה